Siapa Sangka Gambar Ini Menjadi Pemandangan Terakhir Seorang Ayah & Anak, Siapapun Tak Menyangka Akan Terjadinya Saat-Saat Paling Memilukan Ini!!

Loading...

TIPS KESIHATAN

loading...

Kongsikan Artikel Ini!!

Loading...

TIPS KESIHATAN

Pada suatu petang yang tenang, Malik Williams membawa isterinya, Heather Williams berserta kedua-dua anak mereka Jaden dan Joziah jalan-jalan ke tepi tasik. Malik membawa serta Jaden yang berusia 6 tahun untuk memancing di tepi tasik, sedangkan Heather tinggal di kereta menyusukan Joziah yang baru berusia 2 minggu.

Riley Gomez, seorang jurugambar muda juga berada di sekitar situ dan kemudian mengambil gambar foto Malik dan Jaden. “Kebetulan saya duduk di situ lalu saya merasa itu adalah pemandangan yang sangat indah”, tuturnya. Ia pun mengambil gambar mereka dari belakang.

Tapi, siapapun tidak akan menyangka kalau foto itu akan menjadi gambar terakhir Malik ketika ia masih hidup.

Riley Gomez

Selang beberapa minit, Heather mendengar suara teriakan yang keras. Ia pun beranjak keluar dari kereta dan mendapati Jaden telah tercebur ke tasik! Malik sama sekali tidak boleh berenang. Tapi, melihat anaknya makin lama makin menjauh ditarik oleh arus air, Malik langsung panik dan tanpa pikir panjang, ia meloncat ke tasik untuk menolong anaknya.

Seorang lelaki yang kebetulan lalu pun melihat kejadian ini dan turun tangan menolong, dengan cepat Jaden boleh ditarik naik ke atas dan selamat. Namun, akibatnyanya, Malik telah terbawa jauh ke tengah tasik.Ternyata, tasik itu lebih dalam dari yang dibayangkan. Malik pun panik dan terus berusaha untuk agar tidak tenggelam. Orang-orang pun ramai ke tepi tasik. 2 orang pemuda sama-sama terjun ke tasik menyelamatkan Malik, namun kini ditarik ke atas, Malik sudah tidak bernafas lagi.

Heather tidak percaya suami tercintanya meninggal begitu saja di depan matanya. “Ia sama sekali tidak ragu 1 saat pun. Melihat Jaden tercebur ke tasik, ia akan melakukan apa saja untuk menyelamatkannya”, ungkap Heather.

Satu-satunya yang dapat menghibur Heather adalah gambar terkini suaminya yang diambil oleh sang jurugambar.

“Ia benar-benar ayah hebat dan bertanggung jawab. Demi anaknya, ia rela mengorbankan nyawanya sendiri”, tutur Heather sambil menangis.

Riley, sang jurugambar pun berkata ia sangat senang dapat membantu mengabadikan detik-detik terakhir Malik bersama Jaden.

Semua orang tua pasti panik kalau melihat anaknya dalam kesusahan.Tapi, andai Malik boleh tetap tenang dan meminta pertolongan pada orang lain, mungkin ia tidak akan sampai mengorbankan nyawanya … ..

Edited : facebook.com/kisahbenar.co

Kongsikan Artikel Ini!!