Pasangan Ini Memberi Pengemis Kecil Ini Makan, Beberapa Detik Kemudian, Apa yang Anak itu Lakukan Membuat Semua Orang Menitikkan Air Mata !!

Loading...

TIPS KESIHATAN

loading...

Kongsikan Artikel Ini!!

Loading...

TIPS KESIHATAN

Filipina juga merupakan negara dengan kadar kemiskinan yang masih cukup tinggi, apa lagi hal ini menyebabkan banyaknya anak-anak yang hanya boleh mengemis di pinggir jalan. Kebanyakan kanak-kanak dari keluarga miskin tidak mempunyai pengambilan pemakanan yang cukup dan sering sakit kerana kelaparan, bahkan mereka juga tidak mendapat pendidikan yang sepatutnya.

Kalau anda pergi ke Filipina, kamu pasti dapat melihat banyaknya anak-anak yang mengemis di pinggir jalan untuk mendapatkan sedikit belas kasihan.

Geo Tolentino Ringor dan suaminya John Benedict Ringor membeli sebuah jenama restoran cepat saji Jollibee waktu mereka melihat ada seorang anak laki-laki yang mengemis di sebrang jalan. Akhirnya John memutuskan untuk membeli lagi satu hidangan Jollibee untuk mereka.

Setelah diberi makanan ini, kanak-kanak itu terus lari pergi. John juga tidak lagi berfikir apa-apa, sehingga mereka berjalan beberapa langkah dan melihat anak laki-laki tadi bersama dengan seorang anak perempuan sedang makan Jollibee di pinggir jalan.

Hal yang membuat pasangan ini sangat kagum adalah, dia melihat anak laki-laki tadi tidak lebih dulu menikmati makanan ini, tapi dia malah sibuk menyuap adik kecilnya makan. Dia bahkan menggunakan tangannya untuk menadah makanan yang jatuh agar tidak terbuang.

Geo kemudian terus mengabadikan gambar yang sangat mengharukan ini kemudian mereka memostingnya ke facebook. Foto ini berjaya menyentuh berjuta-juta netizen lain. Walaupun mereka hanya mempunyai sedikit sahaja, tetapi mereka tidak lupa untuk berkongsi ye!

Lagi Gambar Di Bawah..

..

..

..

..

..

Bagaimana dengan anda? Adakah anda sanggup berkongsi rezeki dengan orang yang anda tak kenal?

Kongsikan Artikel Ini!!