Orang Jepun Memang Unik. Boneka Hidup Ini Menjadi Model ‘Horror’ Di Jalanan. Tapi Saat Topengnya Dibuka, Orang Lari Bertempiaran..

Loading...

TIPS KESIHATAN

loading...

Kongsikan Artikel Ini!!

Loading...

TIPS KESIHATAN

Pernahkah kamu mendengar istilah cosplay? Cosplay merupakan sebuah permainan kostum yang menjadi hobi para pecinta anime atau manga.Para cosplayer (orang yang melakukan cosplay) akan mengenakan pakaian dan merias diri semirip mungkin dengan tokoh anime, manga, hingga tokoh di permainan video kegemarannya. Biasanya mereka hanya akan mengenakan pakaian khas sang tokoh dan merias wajah menggunakan perias wajah biasa.

Namun seorang pereka bernama Hitomi Komaki ini seolah-olah ingin membuat gebrakan baru dalam dunia cosplay. Ia merancang boneka hidup dengan tahap kesempurnaan yang dipaparkan secara nyata.Boneka itu bernama Lulu Hashimoto. Lulu Hashimoto dicipta oleh pereka fesyen berusia 23 tahun, Hitomi Komaki. Ia mendakwa bahawa dirinya merupakan pecinta boneka. Dalam merangkai Lulu, Komaki bekerjasama dengan pasukan kreatif bernama Nukopan.

 

Meski sudah didandani layaknya manusia, banyak orang yang bertanya-tanya bagaimana Lulu boleh bergerak dan bergambar seperti model.Orang yang berada di dalam boneka Lulu pun ikut dipersoalkan. Namun Komaki mengatakan bahawa peminat harus percaya bahawa dia mempunyai identiti dirinya sendiri. Ia seolah-olah merahsiakan siapa sosok yang menjadi boneka Lulu.

Lulu Hashimoto memulakan debutnya sebagai foto model sejak tahun lalu. Ia pun disebut-sebut sebagai boneka hidup pertama dunia yang menjadi model. Popularitinya berkembang di kalangan peminat Harajuku dan boneka Jepun sejak saat itu. Tak hanya itu, ia juga mempunyai puluhan ribu peminat di media sosial seperti Facebook dan Instagram.

“Saya benar-benar mencari Nukopan dua tahun lalu, ketika mereka pertama kali mengeluarkan boneka. Ketika pertama kali melihatnya seolah-olah mereka sudah membaca fikiran saya dan membantu membuat boneka yang sudah saya impikan,” ujar Komaki

Setakat ini, Lulu Hashimoto sudah sering menjadi foto model di jalanan.Salah satunya berpose di sekitar daerah Harajuku di Tokyo, Jepun.Komaki berharap dengan keeksisan Lulu boleh bekerjasama dengan brand berjenama dan menjadi bintang video klip. Selain menjadi gambar model, kadang-kadang Lulu suka berjalan di sekitar jalanan Tokyo agar menjadi pusat perhatian. Meski demikian, selayaknya boneka Lulu Hashimoto akan diam saja.

Penasaran seperti apa sosok boneka hidup Lulu Hashimoto? Langsung simak foto-fotonya di bawah ini.

1. Ini dia sosok Lulu Hashimoto, boneka hidup pertama dunia yang menjadi model.

2. Diciptakan oleh seorang pereka di Jepun, Hitomi Komaki, Boneka Lulu ini boleh bergerak layaknya manusia.

3. Boneka Lulu berpose menggunakan ragam busana rancangan Hitomi Komaki.

4. Sosok boneka lulu memakai rambut pasangan alias wig, memakai topeng, sarung kaki, sarung tangan juga stocking khusus agar terlihat nyata seperti boneka.

5. Banyak orang menyebut projek ini sebagai fetish. Tapi banyak orang membela bahawa inilah fashion, “kata Komaki.

6. Tatapan matanya yang selalu sayu membuatnya kelihatan begitu mengerikan dan benar-benar seperti boneka.

7. Meski Lulu telah dikenal netizen dan popular di kalangan peminat Harajuku dan boneka, Komaki memilih merahsiakan siapa sosok yang menjadi Lulu Doll.

8. Lulu Hashimoto sering menjadi foto model di jalanan, salah satunya berpose di sekitar daerah Harajuku di Tokyo, Jepun.

……..

…..

Sosok boneka Lulu benar-benar dibuat mengikut saiz tubuh manusia, begitu pula dengan penampilannya. Boneka Lulu memakai rambut pasangan alias wig, memakai topeng, sarung kaki, sarung tangan juga stocking khusus agar kelihatan nyata. Sementara untuk pakaian, boneka Lulu berpose menggunakan ragam busana rancangan Hitomi Komaki.Namun pakaian yang kerap dikenakan adalah pakaian ala Harajuku.

Sumber: Teepr

Kongsikan Artikel Ini!!