Inginkan Kulit Wajah Bersih dan Mulus? Campurkan Pencuci Muka Anda Dengan Sedikit Bahan Ini, Dijamin Dalam Seminggu Wajahmu Akan Putih Secantiknya!!

Loading...

TIPS KESIHATAN

loading...

Kongsikan Artikel Ini!!

Loading...

TIPS KESIHATAN

Boleh dikatakan bahawa semua wanita itu cantik. Paling tidak wanita biasanya melakukan rawatan asas dan membersihkan wajahnya agar tetap kelihatan bersih. Tapi seiring berjalannya waktu dan perkembangan zaman, tidak ada perbezaan antara wanita dan lelaki dalam hal menjalani hidup. Tidak sedikit wanita yang rela lembur demi hidup yang lebih baik, sehingga tidak mempunyai masa untuk melakukan rawatan diri. Di luar bilik terkena sinaran matahari, di dalam bilik terkena radiasi elektronik, kemana pun tetap ada masalah. Oleh kerana itu, setiap orang harus tetap menjaga diri meskipun sibuk.

Membersihkan muka kelihatannya adalah hal yang mudah, tetapi sebenarnya tidak sedikit orang yang sudah membersihkan wajahnya, tapi masalah pada wajah masih terus ada dan semakin banyak. Oleh kerana itu, melalui artikel ini saya akan mengajar sedikit cara dalam membersihkan wajah, tidak hanya membuat wajah semakin cerah, tetapi juga membuat kulit wajah semakin putih.

Cara ini benar-benar mudah dan sederhana. Yang pertama adalah bersihkan dengan air, kemudian gunakan sabun muka ditambah dengan serbuk mutiara, campurkan kedua-duanya hingga terbentuk gelembung-gelembung. Usapkan pada wajahmu dengan cara melingkar, dengan begitu akan membantumu membersihkan liang-liang. Lakukan hal ini selama seminggu, maka kamu sudah boleh merasakan perbezaannya.

Banyak produk kecantikan yang dijual, tapi tidak semuanya sesuai dengan kulit kita, sehingga kita sendiri perlu memilih yang sesuai dengan kulit kita dan jangan mengikuti trend atau hanya kerana kata orang bagus.Hari ini berkongsi cara membersihkan wajah mungkin kesannya tidak terlalu cepat, tapi demi merawat kulit agar menjadi halus adalah hal yang terpenting.

Untuk mendapatkan kulit yang indah, pertahankan jumlah kolagen (zat yang secara alami dihasilkan oleh tubuh). Tapi jumlah kolagen ini akan berkurang seiring bertambahnya usia. Oleh kerana itu, selalu jaga juga kesihatan tubuhmu.

Guna kolagen adalah membuat kulit kelihatan lebih muda, meningkatkan tahap kelembapan kulit, meningkatkan kehalusan kulit dan keanjalan kulit.

Jom kita tengok khasiat mutiara ni utk kulit

Sejak 2,000 tahun yang lalu, perubatan Cina telah menggunakan serbuk mutiara yg dihancurkan dalam ubat-ubat herba sbg rawatan utk awet muda. Serbuk mutiara digunakan secara tradisional dalam minyak urut dan diurut ke dalam kulit untuk mencegah penuaan kulit terlalu awal, radang kulit dan jerawat serta dapat memperbaiki penglihatan serta dapat menenangkan minda

Apa itu PEARL POWDER ??

Sejak 2,000 tahun yang lalu, perubatan Cina telah menggunakan serbuk mutiara yg dihancurkan dalam ubat-ubat herba sbg rawatan utk awet muda. Serbuk mutiara digunakan secara tradisional dalam minyak urut dan diurut ke dalam kulit untuk mencegah penuaan kulit terlalu awal, radang kulit dan jerawat serta dapat memperbaiki penglihatan serta dapat menenangkan minda. Mengandungi bahan pelembap semulajadi, protein, vitamin B kompleks, polisakarida & sedozen mineral-Kandungan yang paling bermanfaat: 20-22 jenis asid amino, termasuk 10 EAA (bahan pembinaan utama organisma hidup). Juga mengandungi Asid amino: fungsi spesifik. Kekurangan mengakibatkan kulit kelihatan kasar, kekurangan nutrien, tua, berkedut dan mudah diserap oleh kulit & badan.

– Rahsia formula serbuk mutiara tersebut seterusnya diwarisi daripada generasi ke generasi oleh doktor istana

– Digunakan secara luas dalam penyediaan perubatan Cina, kesihatan & pemakanan serta alatan kecantikan

– Diaplikasikan secara luaran & diambil secara dalaman bagi mengekalkan kesihatan & kemudaan

– Chinese Pharmacopoeia : disokong oleh para doktor & pakar herba sebagai rumusan kesihatan yang bernilai

– Rahsia kecantikan kulit para Maharani China sejak 4,000 tahun yang lepas ialah menggunakan serbuk mutiara untuk kecantikan kulit dan wajahnya.

 
Manfaat Ajaib serbuk mutiara termasuk:

1- Anti-kedutan
2- Membuang ulser kulit, melasme (yang menyebabkan freckles, bintik umur, dan tompok gelap pada kulit),dan tompok matahari
3- Menyembuhkan ruam dan bisul
4- Menyuburkan kulit dan menjadikannya licin, halus, anjal, sihat dan semula jadi yang indah.
5- Mencerahkan kulit.
6- Perlindungan matahari. (Mengandungi pelindung Matahari Asli.)
7- Menggalakkan kulit yang berseri dan lebih muda yang berpanjangan dan menyegarkan, pertumbuhan kulit yang baru dan menghasilkan kolagen pemulihan, serta meneutralkan radikal bebas yang merosakkan kulit.
8- Menguatkan folikal rambut
9- Meningkatkan daya ingatan.
10- Mengawal sistem imun.
11- Menenangkan & Menguatkan jantung yang melegakan tekanan dan kebimbangan dan menggalakkan jantung tetap irama yang membantu dalam pemulihan penyakit jantung.
12- Mengurangkan rasa takut, memudahkan kekecewaan dan kemarahan
13- Memudahkan tidur.
14- Merangsang peredaran darah
15- Menggalakkan tahap kolesterol yang sihat
16- Menguatkan tulang, merangsang pertumbuhan tulang baru dan meningkatkan kepadatan tulang.
17- Mempercepatkan penyembuhan trauma, fasciitis, gastrik dan ulser duodenum dan menghentikan pendarahan.
18- Menentang penuaan, kanser dan kesan-kesan bahaya sinaran.
19- Meningkatkan penglihatan.
20- Melapangkan saraf, membuang kahak, berhenti cirit-birit, demam dan keruh spermatorrhea, dan membuang bahan-bahan toksik dari badan.
21- Menggalakkan pembangunan otot.
22- Memutihkan gigi dan memperbaiki noticably surut gusi.
23- Menghilangkan keadaan kulit yang tidak diingini seperti kulit pudar, blotches merah, jerawat, zits dan jerawat, tompok kering, rosacea, garis-garis halus dan kedutan, mengecilkan liang pori-pori
24- menghapuskan jerawat dalam masa 1 minggu atau kurang

Sumber: healthdaily

Edited : facebook.com/kisahbenar.co

Kongsikan Artikel Ini!!